Deklaracja dostępności
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasza Kunickiego - mailowo: lukasz.kunicki@pans.krosno.pl lub telefonicznie: 13 43 755 14
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
brak
Dostępność architektoniczna
Uczelnia znajduje się w pięciu miejscach w Krośnie.
- Budynki mają minimum 1 wejście dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- W każdym budynku jest winda dla osób niepełnosprawnych, którą mogą się poruszać między innymi osoby jeżdżące na wózkach inwalidzkich.
- Korytarze są wystarczająco szerokie, dzięki czemu osoby niepełnosprawne mogą się swobodnie poruszać.
- W każdym budynku poza rektoratem znajduje się portiernia.
- Każdy kampus posiada parking, na którym osoba niepełnosprawna może swobodnie wysiąść z pojazdu.
- Do budynków można dostać się po schodach lub za pomocą podjazdu.
- W sekretariatach można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM).
- W budynkach znajdują się tablice i oznaczenia tyflograficzne
Dotyczy budynku zlokalizowanego przy, ul. Rynek 1, 38-400 Krosno - Rektorat
Do budynku prowadzą następujące wejścia:
- bezpośrednio z rynku - dwa wejścia, do których prowadzą dwustopniowe schody – na drzwiach wejściowych znajduje się informacja o wejściu przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych, opisanym poniżej;
- wejście przez bramę wjazdową, skąd można wejść bezpośrednio do budynku Uczelni, do drzwi wejściowych prowadzą schody oraz pochylnia dla osób niepełnosprawnych, spełniająca wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U.2019.1065 t.j) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Budynek nie posiada recepcji. Ciągi komunikacyjne wewnątrz budynku są na tyle szerokie, że umożliwiają swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim i dostęp do pomieszczeń na parterze. Również na parterze mieszczą się dwie klatki schodowe z barierkami, które nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dla osób o ograniczonej możliwości przemieszczania się udostępniono odpowiednio oznaczoną windę, którą mogą dostać się na wyższe piętra budynku. Różnice w poziomach w obrębie danego piętra zniwelowane są poprzez odpowiednie pochylnie, o kącie nachylenia umożliwiającym swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim.
Na każdym piętrze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
W bezpośrednim otoczeniu budynku nie ma ogólnodostępnych miejsc parkingowych, dedykowanych osobom niepełnosprawnym. Parking dla interesantów i pracowników Uczelni, posiadający odpowiednio szerokie i oznakowane miejsca dla osób niepełnosprawnych, zlokalizowany jest przy budynku mieszczącym się na ul. Kazimierza Wielkiego 6, w odległości ok. 150 metrów od budynku Rektoratu.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).
W budynku znajdują się oznaczenia przeznaczone dla osób niewidomych i słabowidzących.